Binnen enkele jaren komt er in Europa ook cosmetische voeding in de schappen te liggen. Dit wordt voorspeld door kenners van defood sector. In Japan hebben voedingsmiddelenbedrijven ook een cosmetische taken andersom. Eind juni maakten voedingsmiddelenfabrikant Nestlé encosmeticabedrijf al bekend gezamenlijk voedingssupplementen op de markt tebrengen voor cosmetische doeleinden.
Jack Stroeken van onderzoeksbureau Innovaction onderzoekt al jaren denieuwste ontwikkelingen in de foodsector. Hij heeft aangegeven dat demark goed weet in te spelen op de trend van nu, bijvoorbeeld er goedblijven uitzien door bijvoorbeeld ouderdomsverschijnselen proberen teverminderen. Sommige bestanddelen in dit soort productenhebben een onderbouwde werking (Aloë Vera, collageen, Q10).
In juli verscheen een onderzoeksrapport ‘FutureProduct Opportunities in Cosmeceuticals: Innovation in food and drinkswith beauty benefits’. Hieruit blijkt dat Groot-Brittannië en Nederlandde langzaamste groei in cosmeceutische verzorging en nutraceuticalsdoormaakten. Groot-Brittannië heeft daarentegen wel de hoogstemarktwaarde van functional foods en drinks van heel Europa.
Microtrend: “Sonja Bakker hype”
Maxitrend: Uiterlijke en innerlijke verzorging
Megatrend: Gezondheid
Jack Stroeken van onderzoeksbureau Innovaction onderzoekt al jaren denieuwste ontwikkelingen in de foodsector. Hij heeft aangegeven dat demark goed weet in te spelen op de trend van nu, bijvoorbeeld er goedblijven uitzien door bijvoorbeeld ouderdomsverschijnselen proberen teverminderen. Sommige bestanddelen in dit soort productenhebben een onderbouwde werking (Aloë Vera, collageen, Q10).
In juli verscheen een onderzoeksrapport ‘FutureProduct Opportunities in Cosmeceuticals: Innovation in food and drinkswith beauty benefits’. Hieruit blijkt dat Groot-Brittannië en Nederlandde langzaamste groei in cosmeceutische verzorging en nutraceuticalsdoormaakten. Groot-Brittannië heeft daarentegen wel de hoogstemarktwaarde van functional foods en drinks van heel Europa.
Microtrend: “Sonja Bakker hype”
Maxitrend: Uiterlijke en innerlijke verzorging
Megatrend: Gezondheid
Trend van de toekomst
In de toekomst zal de maatschappij weer terug naar de basis willen. De afgelopen decennia moest alles maar mooier, groter en duurder. De mogelijkheid bestaat zelfs om je lichaam te laten veranderen. De media zorgden ervoor dat het beeld van bijvoorbeeld “de gewone vrouw”compleet vervaagde. Zeker toen photoshop haar intrede deed. Vrouwen móeten meegaan in de gekte om erbij te horen. Dit kan een reden zijn waarom dames als Susan Boyle en America Ferrera (Ugly Betty) zoveel sympathie opwekken. Zij geven weer dat schoonheid niet noodzakelijk is om succes te boeken.
Ook de online community’s blijven inmiddels soms wat steken. Iedereen lijkt te Twitteren, Hyven en Facebooken. Toch vragen steeds meer mensen zich af of het nodig is om alles met de buitenwereld te delen. Daarom neemt de activiteit na het fanatieke begin al snel weer af.Er wordt vandaag de dag reclame gemaakt voor het sturen van een gewone kaart. Mensen willen ondanks het snelle internetcontact, diep in hun hart wel terug naar de “ouderwetse” manier van contacten onderhouden. Dat is natuurlijk ook veel persoonlijker.
In de toekomst zal de maatschappij weer terug naar de basis willen. De afgelopen decennia moest alles maar mooier, groter en duurder. De mogelijkheid bestaat zelfs om je lichaam te laten veranderen. De media zorgden ervoor dat het beeld van bijvoorbeeld “de gewone vrouw”compleet vervaagde. Zeker toen photoshop haar intrede deed. Vrouwen móeten meegaan in de gekte om erbij te horen. Dit kan een reden zijn waarom dames als Susan Boyle en America Ferrera (Ugly Betty) zoveel sympathie opwekken. Zij geven weer dat schoonheid niet noodzakelijk is om succes te boeken.
Ook de online community’s blijven inmiddels soms wat steken. Iedereen lijkt te Twitteren, Hyven en Facebooken. Toch vragen steeds meer mensen zich af of het nodig is om alles met de buitenwereld te delen. Daarom neemt de activiteit na het fanatieke begin al snel weer af.Er wordt vandaag de dag reclame gemaakt voor het sturen van een gewone kaart. Mensen willen ondanks het snelle internetcontact, diep in hun hart wel terug naar de “ouderwetse” manier van contacten onderhouden. Dat is natuurlijk ook veel persoonlijker.
Een trend uit de toekomst:
Steeds meer werk kan thuis gedaan worden achter de computer. Maar toch gaan mensen nog dagelijks naar hun werk om achter de computer te zitten. Er is genoeg elektronica om met bazen of collega’s te communiceren uit huis, neem bijvoorbeeld skype. Daarbij kan je communiceren met je collega’s en hen tegelijkertijd zien. Bedrijven hebben geen grote gebouwen meer, maar werknemers werken thuis.
Ze werken niet meer onder de mensen, maar in alle rust thuis op de bank.
Microtrend: thuiswerkend
Maxitrend: comfort
Megatrend: desocialisatie
Steeds meer werk kan thuis gedaan worden achter de computer. Maar toch gaan mensen nog dagelijks naar hun werk om achter de computer te zitten. Er is genoeg elektronica om met bazen of collega’s te communiceren uit huis, neem bijvoorbeeld skype. Daarbij kan je communiceren met je collega’s en hen tegelijkertijd zien. Bedrijven hebben geen grote gebouwen meer, maar werknemers werken thuis.
Ze werken niet meer onder de mensen, maar in alle rust thuis op de bank.
Microtrend: thuiswerkend
Maxitrend: comfort
Megatrend: desocialisatie
Geen opmerkingen:
Een reactie posten